Kravlenisser spreder juleglæde for udsatte børn og voksne
I december måned vil kunderne i dagligvarekæden Lidls butikker kunne købe små kravlenisser til at pynte med derhjemme. Alle pengene fra salget af nisserne går til den sociale hjælpeorganisation Blå Kors, som hjælper børn og voksne, der blandt andet er udfordret af økonomi, ensomhed og misbrug.
Små nisser med stor betydning. Det kan man roligt sige om de små, grinende kravlenisser, som sælges i Lidls dagligvarebutikker hele december.
Kravlenisserne er en del af Lidls julekampagne under overskriften ”Julehygge”. Ved at købe et kravlenisseark kan man støtte børn, voksne og familier, som mangler overskud i hverdagen, både økonomisk og socialt, og derved være med til at ”give julehyggen videre”.
Alle pengene fra salget af kravlenisserne går ubeskåret til Blå Kors Danmark, som er en social hjælpeorganisation, der hvert år hjælper tusindvis af danskere.
“For Blå Kors Danmark betyder det uendeligt meget at kunne samarbejde med en virksomhed som Lidl, der samler penge ind til de mest udsatte. Det betyder, at vi kan nå længere ud med vores hjælp og støtte både børn og voksne, der kæmper med forskellige udfordringer,” siger Thomas Røddik Korneliussen, som er kommunikationschef i Blå Kors Danmark.
Blå Kors Danmark og Lidl har samarbejdet om at gøre en social forskel siden 2017. Det begyndte med uddeling af overskudsmad til væresteder for ensomme og botilbud for mennesker med misbrug og hjemløse, og siden da har det udviklet sig til meget mere.
Samarbejde skaber overskud til at hjælpe flere
Denne jul donerer medarbejderne i Lidl blandt andet julegaver til børnene i Barnets Blå Hus, som er Blå Kors Danmarks støttecentre for børn fra hjem med alkohol- og stofmisbrug, og har støttet julehjælp til økonomisk trængte familier.
“Julen er en tid til at være taknemmelig og huske dem omkring sig, som måske har haft et hårdt år. Jeg håber, at initiativet bliver taget godt imod, så vi kan samle penge ind til det gode formål. Blå Kors og deres mange frivillige gør en fantastisk indsats i kampen for at hjælpe udsatte børn, unge, voksne, familier, hjemløse, misbrugere og pårørende og andre, der er havnet på kanten af samfundet,” siger Jens Stratmann, som er adm. direktør i Lidl Danmark.
At en stor virksomhed som Lidl engagerer sig og inddrager både medarbejdere og kunder for at skabe juleglæde for familier, der ikke har meget at gøre godt med, har stor betydning, fortæller Thomas Røddik Korneliussen.
“Jeg er virkelig stolt af og glad for vores samarbejde med Lidl. Det er en virksomhed, der insisterer på at tage et socialt ansvar. Det mærker man tydeligt på de medarbejdere og ledere, vi samarbejder med – og det betyder, at partnerskabet bliver ved med at udvikle sig til gavn for socialt udsatte i Danmark.”
Lidl har blandt andet doneret muleposer, som Lidl og Blå Kors Danmark i fællesskab har designet. Poserne sælges i Blå Kors’ genbrugsbutikker, og alt overskuddet går til Blå Kors’ sommer- og julelejre.
Derudover har kokkelandsholdet været på besøg på Blå Kors’ lejre, som Lidl også støtter økonomisk, omkring alle højtider kan Blå Kors hente overskudsmad i Lidls butikker, ligesom Lidl også støtter Blå Kors’ julehjælp. Der har også kørt en indsamling på Lidls mælkekartoner og andre små og store projekter.
Kommentarer